fredag 25 september 2009

Golvet på vindan

Golvet på vindan i Johannes rum och i hallen är äntligen klart. Vi var inte riktigt överens hur och när det skulle göras. Jag blir galen att vänta på att nått ska ske nån gång, lika bra att ta tag i det själv. Jag fixade så en kom och slipade golvet och det blev jätte bra och ljust och fint men det blir gult så fort. Jag ville olja det med vit nyans men gubben vägrade det, det skulle bara lackas. Brrr tänk på nån månad är det gul igen. Nej aldrig jag vägrar. Så vad gör jag jo jag köper hem oljan och lejer en som fixar det..... Förlåt vännen men jag var tvungen. Och det blev kanon fint........ Jag blev hur nöjd som helst, men tyvärr inte alla i huset.... Gissa vem......



Här har "vi" oljat första varvet. Vilken skillnad. Det är OSMO Hårdvaxolja nr 3111 vit.






Nu är golvet klart. Vitt och fint. Men man ser ändå träets struktur igenom. Det är så fint synd bara att inte alla tycker det.....Nu är det kvar att skaffa lister och tapetsera i Johannes rum och dra lite el och sånt kul.



Med denna vackra ros kom gullgubben förbi på jobbet en dag. Lite tycker han väl om mig i alla fall*ler*

Fast det var väl innan han såg sin bil. Körde hem tre höbalar i den *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar