tisdag 13 oktober 2009

Äntligen värme...

Äntligen så kom de. I morse kom rörmockaren och nu är det värme på gång. Vilken lycka.
I dag har jag kämpat på och börjat baka till Olivers kalas på fredag. Gissa om det kommer att ta krafter. Men Josse kommer och hjälper mig, kanon snällt.
Lyckades ta mig på en ridtur med Tula och Sandra hakade på med Ella. Stackars hästar måste få vinterskor nu, det börjar bli halt ute nu. Måste ringa hovis i morgon.
Sen har jag målat golvet i hallen på vindan och dörren till vårat sovrum, den blev vit av bara farten.....Men fint blir det i alla fall. Ska hämta sängen till Johannes i morgon om det passar kicki damen. Vill ha ordning där uppe nu. Skall hämta lister i morgon för gubben får inte hem några. Orkar inte krusa, det är bara att göra det själv om det ska bli gjort.
Jag hade behövt krypa till kojs så jag orkar i morgon men jag känner mig tok stressad, värsta trycket över bröstet. Varva ner varv ner...... Ska försöka.....
Nu är det så tyst och lugnt, ungarna sover, gubben sover och Easy ligger här vid och snarkar. Hon blev nöjd med att få springa med på ridturen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar