måndag 6 juli 2009

Måndag 6 juli

Ja då var det måndag igen. Helgen har bara rusat iväg som bara den. I helgen hade min stora syster hela 40 års kalas. Det var kul men jag var så himla trött. Drack inget. Ha jag blivit tråkig eller. Men skönt att vakna tidigt på söndag utan att må dåligt. Jag har inte festat sen i Januari och jag saknar det inte alls heller.
Vilken dag i dag, nicke min sambo och min pappa har lagt tillbaka golvet i hallen på vindan äntligen sen är det Johannes rum kvar. Sen ska det målas ochn slipas och tapetseras. Det ska bli så himla kul när allt är klart. Fast det blir det nog aldrig.......
Grabbarna bus hade en kompis här så de bakade en jättegod kladdkaka mums. Sen drog jag och Johannes till Ponderosa och löshoppade Pipo lite och sen fick han en ordentlig dusch. Tro mig det behövdes. De har det så himla mysigt på ponde. Man saknar det när man bara har hästarna hemma. När jag kom hem tog jag in Tula och rev ena hagen och gjorde en ny med massa gott gräs. Och jag for och köra med Tula gud va det var skönt, har längtat så efter att orka göra det. Äntligen piggare. Men då är jag helt slut nu när jag har varit i gång så mycket i dag men det var det värt helt klart.
I morgon är det sista dagen jag är sjukskriven, skönt men ändå pirrigt. Ska jag orka fast det gör jag nog bara jag får göra något skoj. Många tankar i skallen just nu. Vad ska jag göra med mitt liv. Måste bli bättre på att ta hand om mig själv och inte sätta mig själv i sista hand hela tiden. Jag har varit sjuk sen i mars och jag är mycket bättre form nu än då. Trodde aldrig att jag skulle drabbas jag skulle ju bara....................... Hade en massa press på mig och tillslut sa min kropp NEJ med stora bokstäver. Att man kan vara så slut av att inte göra något. Inte orka mer än att gå från sängen till soffan och inte klara av att se till att man får i sig mat till lunch ens. Tur att jag har en sån snäll och omtänksam sambo som tog hand om allt, han kom hem på sin lunchrast och fixade lunch åt mig. Det har varit riktigt tufft och många tårar.
Men nu är det bättre bara jag nu kan ta det lugnt och lyssna på varningarna.......
Snart är klockan 00 och jag är vaken, hm måste gå sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar