måndag 4 januari 2010

Nytt år

En härlig slädtur med den underbara ardennern Korina. Så himla härligt, kallt och det knarrar i släden och under hästens hovar. Helt underbart.
Nu var det nytt år med nya möjligheter. Känner på mig att detta år kommer att bli kanonbra. Kan inte bli värre i alla fall. Är just nu jätte förskyld och hela kroppen värker. Känner mig som en 80-årig gammal tant. Fast de är nog piggare än mig.

Jag hade sett fram emot att fara ut och köra häst i dag. Men då är det svin kallt ute igen. Nu får det gärna vända och bli varmare.

Jag och gubben min byggde en snöplog att dra bakom hästen under juldagarna och den funkar ganska bra faktiskt Tror jag skall trotsa kylan och fara och ploga lite snö i dag i alla fall. Det har kommit massa pudersnö och det är perfekt att köra med häst.

Annars så tänkte jag måla klart det som jag har skjutit på ett bra tag nu. Trappan, räcket och några innerdörrar. Men det är kanske inte så lyckat när grabbarna är hemma och de har ringt till några kompisar som dyker förbi... hahaha...... Kan bli så mycket färg på kläder och på fel ställen.. Får sätta mig ner och sy nya gardiner eller nått annat kul.

Granen åkte ut igår, den barrade så in i bomben. Det var inte många barr på den när vi hade lyft ut den. Jag blev så less allt vad barr och jul hette så allt åkte bort. Gud vad skönt. Nu är det bara kvar lite på vindan och sen är det klart. Blir att pyssla med det idag. Efter körturen....

Måste hoppa in i duschen nu så man blir lite fräschare... Man kan ju hoppas i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar